HIDEAKIの日記

THE WEDNESDAYのプロデューサー・HIDEAKIの備忘録です。

東京ルール


先月の記事、「「写真を販売すること」について」に対しては、批判的な意見が多々ありました。


http://hidemusic2020.hatenablog.com/entry/2017/05/17/113302


どうやら真意が伝わっていないようです。


伝わらなかった人はみな、僕をブロックすることで静かに去っていきました。


去る者は追わず、です。


それでいいんです。


僕は東京に友人や親類がいません。

孤独な人間です。

仲の良いフリをして、離れていきます。

それが東京です。


今まで生きてきて、一度もバーベキューをやったことがないくらい、普通の人間関係を築けていません。

楽しそうな雰囲気に出くわしたことがありませんし、記憶がありません。


僕はいま、あと半年で家族を失うかもしれない状況になりつつあります。

そうなった場合、僕は東京にいる理由を失ってしまいます。


これまで収入規制と居住規制と戦ってきました。

いわゆる東京ルールです。

北海道から出てきた田舎者の僕にとっては、とてつもなく高いハードルでした。

そんな厳しいルールと12年に渡って向き合ってきました。


しかし、そろそろ限界に近付きつつあります。


まもなく新たなhidemusic studioを有した新居への引越しですが、半年間はしっかり音楽制作に集中して、悔いのない活動を展開していきます。


その後のことは、まだ考えたくありません。

負けを認めるには、まだ早い。


来年の春。


僕はどこで暮らし、どこでどんな仕事をしているのでしょう。

僕を受け入れてくれる街はあるのでしょうか。

僕を受け入れてくれる人はいるのでしょうか。


北へ帰るのか、西へ向かうのか。


ただ仕事をして、ただ音楽を作るだけのつまらない不器用な人間です。

東京は、それだけでは駄目みたいです。


あと少しだけ、悪あがきしてみます。



HIDEAKI




In the last month's article, "About selling photos" there were many critical opinions.


Http://hidemusic2020.hatenablog.com/entry/2017/05/17/113302


Apparently it does not seem to be true.


Everyone who did not convey quietly left by blocking me.


He will not chase the one who leaves.


That's fine.


I have no friends or relatives in Tokyo.

It is a lonely person.

I will pretend to get along well, and I will go away.

That is Tokyo.


I have lived so far and have never done a barbecue, I can not build a normal human relationship.

I have never encountered a fun atmosphere and I have no memory.


I am getting into a situation where I may lose my family in six months.

If that happens, I will lose the reason for being in Tokyo.


We have been fighting against income regulation and residential regulation so far.

It is a so-called Tokyo rule.

For the servant of a hide out from Hokkaido, it was a tremendously high hurdle.

I have been face to face with such a strict rule for 12 years.


However, it is almost time to approach the limit.


Moving to a new house with a new hidemusic studio shortly, I will concentrate on music production firmly for half a year and develop activities with no regrets.


I do not want to think about it afterwards.

It is still early to admit defeat.


Spring next year.


Where do you live, where and what kind of work do you do?

Is there a city that will accept me?

Does anyone accept me?


Are you going north or heading west?


Just doing the job, just being a clumsy clumsy person just to make music.

Tokyo seems to be useless by itself.


I will try to sow a little more.



HIDEAKI